کارشناس ثبتی و حقوقی بینا

پرسش های شما

آیا برای ثبت برند باید شرکت داشته باشیم؟

در صورتی که بخواهید برندتان را به نام خودتان (شخص حقیقی) ثبت نمایید نیازی به داشتن شرکت نیست و تنها ارائه مدارک شخصی کافیست. اما اگر بخواهید برندتان را به نام شرکت (شخص حقوقی) به ثبت برسانید باید شرکت داشته باشید و مدارک مربوطه مانند روزنامه آخرین تغییرات شرکت را ارائه دهید.

در پاسخ باید گفت خیر، چراکه کارت پایان خدمت جزو مدارک شخصی لازم به منظور ثبت کردن برند نیست.

بله، برای ثبت کردن برند و لوگوی خود باید فرآیندهای جداگانه­ای را طی کنید که بسیار شبیه به هم است.   

اگر نام تجاری شما لاتین باشد و یا در لوگوی شما از حروف و علائم لاتین استفاده شده باشد، به کارت بازرگانی نیاز خواهید داشت.

برند و لوگوی شما پس از ثبت شدن به مدت 10 سال اعتبار دارد و در تمام این مدت میتوانید از مزایای قانونی آن بهره­مند شوید.

در حال حاظر به طور متوسط این فرآیند حدود سه ماه زمان می­برد که بسته به شرایط مختلف این مدت زمان میتواند متفاوت باشد.

خیر، مقدار هزینه لازم برای به ثبت رساندن برند و لوگو باهم برابر است اما در صورتی که لوگوی شما رنگی باشد باید هزینه مازادی بابت چاپ رنگی لوگو در روزنامه رسمی پرداخت نمایید.   

بله، با سامانه آنلاین ثبت بینا این امکان برای شما فراهم شده است تا بدون نیاز به حظور فیزیکی و در سریعترین زمان، برند و نشان تجاری خود را ثبت نمایید.

ثبت برند و لوگو ثبت بینا

ثبت برند و لوگو

ثبت برند و لوگو یکی از مناسب ترین راه‌ها برای محافظت از برند و نشان تجاری کسب وکار شماست. در حقیقت همانند گاوصندوقی است که از با ارزش ترین دارایی تجارت شما که برند شماست محافظت می‌کند. در ادامه همین مقاله به شما خواهیم گفت که مدارک لازم برای ثبت برند چیست و چه مراحلی را باید طی کنید تا برند شما به ثبت برسد؟ همچنین موسسه ثبتی بینا در این راستا چه خدماتی را به شما کارفرمایان عزیز ارائه می‌دهد؟

اما ابتدا بهتر است با مفهوم دقیق برند آشنا شویم. همچنین بدانیم که چرا شرکت های بزرگ دنیا سالانه بودجه‌های قابل توجه‌ای را برای مطرح کردن هر چه بیشتر برند خود (یا همان برندسازی) خرج می‌کنند؟

برند چیست؟

برند (یا نام تجاری) درواقع فراتر از یک اسم، نشان یا طرح است که به یک کالا یا خدمت شما هویت می بخشد و باعث متمایز شدن آن با سایر کالاها یا خدمات موجود در بازار می‌شود. در تعریف به روزتر، درک کلی هر مشتری از خدمات یا کالاهایی که شما ارائه می دهید در مجموع برند شما را می‌سازد. برند می تواند انواع مختلفی داشته باشد برای مثال برند سازمانی، تجاری، ملی، شخصی یا حتی جهانی.

در واقع زمانی که شما برای رشد کسب و کار خود، بازاریابی و تبلیغات انجام می‌دهید، دارید با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنید و با شیوه‌هایی آنها را راهنمایی میکنید تا خدمات یا کالاهای شما را بهتر درک کنند. در نتیجه برند نقش بسیار مهمی در بازاریابی و تبلیغات‌ شما دارد و باعث می‌شود تا:

  • مشتریان ایده آل جذب کسب و کار شما شوند
  • افراد بیشتری به شما اعتماد کنند
  • تعداد مشتریان وفادار شما افزایش یابد
  • کسب و کار شما گسترش یابد
  • و در نهایت میزان فروش و درآمد کسب و کارتان بیشتر شود

داشتن یک برند خوب چه اهمیتی دارد؟

بیایید با یک مثال، اهمیت “برند” را بیشتر درک کنیم. فرض کنید قصد خرید تی‌شرت دارید و به این منظور وارد یک فروشگاه لباس می‌شوید. تعداد زیادی تی‌شرت را میبیند که به صورت انبوه کنار یک دیگر قرار گرفته اند و هرکدام از نظر شما، قیمت معقولی دارند. اما در جایگاه‌هایی خاص‌تر، تعداد معدودی تی‌شرت قرار دارد که قیمتی بسیار بیشتر دارند. زمانی که به عنوان مشتری، جنس این دو دسته را با هم مقایسه میکنید ممکن است تفاوت چندانی را متوجه نشوید. اما وقتی از فروشنده دلیل گران‌تر بودن این دسته را می‌پرسید در جواب به شما خواهد گفت که این تی‌شرت ها “برند” هستند. در واقع در این مثال “تفاوت برند” اصلی‌ترین عامل تفاوت قیمت دو کالا با ویژگی‌های بسیار مشابه است.

چرا باید برندسازی کرد؟

برندسازی فرآیندی است که به کالا یا خدمات مجموعه‌ی شما معنای خاصی بخشیده و باعث شکل دادن برند شما در ذهن مخاطب می‌شود. تصور کنید یک سفالگر هستید و میخواهید یک کوزه زیبا خلق کنید. ابتدا مقداری گِل رُس تهیه می‌کنید (که به منزله کالا یا خدمات اولیه شماست). سپس با فرم‌دهی به گِل به کمک چرخ سفالگری، آنرا به یک کوزه زیبا تبدیل می‌کنید (دقیقا همان کاری که فرآیند برندسازی با محصول شما انجام میدهد).

مردم تمایل دارند از کسب و کارهایی خرید کنند که شناخته شده‌تراند و برندسازی این شناخت و آگاهی را در افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که اگر این کار به شیوه درستی انجام شود باعث می شود ارزش شرکت شما و کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید افزایش یابد، افرادی بیشتری از شما خرید کنند، تعداد مشتری‌های وفادار به محصول شما افزایش یابد و به راحتی بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

اهمیت برندسازی

در واقع برندسازی مهم‌ترین جنبه‌ی هر کسب و کاری است. اهمیت برندسازی آنجا ملموس‌تر می‌شود که با شنیدن اسم نوشابه ناخودآگاه به یاد نام‌های تجاری “کوکاکولا” یا “پپسی” می افتیم و حتی با شنیدن عبارت “گوشی همراه” نام‌های “اپل” و “سامسونگ” به ذهن‌مان می‌آید. هم‌چنین اگر بخواهید خریدی اینترنتی انجام دهید آیا ابتدا سری به سایت “دیجی کالا” نمی‌زنید؟

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

چرا باید برند خود را ثبت کنیم، یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که می‌توان با یک مثال ساده آن را پاسخ داد. همه ما روزانه برای انجام دادن کارها و رفع نیازهای‌مان با انتخاب‌های بسیار متنوعی‌ای روبه‌رو هستیم که در مقابل، وقت محدودی برای تصمیم گیری داریم. فرض کنید قصد خرید لوازم خانگی دارید. به محض اینکه به یک فروشگاه لوازم خانگی مراجعه ‌کنید، با ده‌ها برند متفاوت (مانند سامسونگ، اسنوا، امرسان، ال‌جی، بوش، سونی و …) روبه‌رو می‌شوید. که اگر بخواهید درباره تک تک آنها تحقیق کنید، خرید شما روزها طول خواهد کشید. اما در این مواقع، اکثر افراد به محض دیدن برندی که تعریف آنرا بارها از طُرق مختلف (مثل بیلبردهای سطح شهر، تبلیغات تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی یا حتی دوست و آشنا) شنیده‌اند بی‌درنگ اعتماد کرده و اقدام به خرید می‌کنند.

به همین دلیل است که داشتن یک برند معتبر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی یک کسب‌‌وکار است. حال سوالی که پیش می‌آید این است که کسب و کارها برای حفاظت از این دارایی ارزشمند خود، چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

در پاسخ باید گفت که ثبت برند و لوگو چنانچه توسط یک تیم حرفه‌ای انجام شود؛ هم‌چون گاوصندوقی خواهد بود که می‌تواند از این دارایی ارزشمند به نحو احسنت حفاظت کند.

اهمیت ثبت برند و لوگو

همان طوری که می‌دانید قوانین “کپی رایت” در داخل کشور به نسبت، ضعیف و محدود هستند و همین عامل، زمینه را برای افراد فرصت طلب فراهم میکند. ممکن است شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، سال‌ها تلاش کرده باشید تا خدمات یا محصول خاصی را بهترین شکل ممکن به افراد عرضه کنید و از این طریق اعتبار بالایی را در حوزه کاری خود به دست آورده و اعتماد مشتریان بی‌شماری را جلب کرده باشید. حال ممکن است عده‌ای افراد سودجو از نام تجاری و اعتبار شما سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرادی و کسب منفعت از کسانی که آوازه برند شما را شنیده‌اند، بکنند. که این موضوع به کسب و کار شما لطمه‌ی بزرگی وارد خواهد کرد. بدتر از آن، موقعیتی را تصور کنید که این افراد کلاهبردار زودتر از شما اقدام کرده و برند یا لوگوی شما را به ثبت برسانند. موضوعی که بارها تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم.

 در واقع با این اقدام، کسب‌ و کار خود را تحت حمایت قانون می‌دهید و راه سودجویی را برای تمام افراد فرصت طلب و کلاهبردار مسدود می‌کنید.

مراحل ثبت برند و لوگو یا علامت تجاری

هرتاجر یا صاحب کسب وکاری می­تواند پس از طی کردن مراحل لازم، برند و علامت تجاری خود را به ثبت برساند و با این اقدام آن را به انحصار قانونی خود دربیاورد و به عنوان یک دارایی ارزشمند از آن محافظت نماید. در ادامه، یک چشم انداز کلی از مراحل این فرآیند را به شما ارائه می‌دهیم و به بررسی قدم به قدم پروسه‌ی آن می‌پردازیم.

 

مشاوره رایگان ثبت برند

از آنجایی که این اقدام، یک فرآیند تخصصی است و گامی حیاتی و رو به جلو برای کسب و کار شما به حساب می‌آید  بهتر است در ابتدای کار، از یک مشاوره حرفه‌ای در این زمینه بهره بگیرید.

مشاورین ما با سال‌ها تجربه در این حوزه، به شما کمک خواهند کرد تا باتوجه به صنفی که در آن فعالیت دارید مناسب‌ترین نام تجاری را انتخاب کرده و هم‌چنین کامل‌ترین دسته‌ محصولات یا خدمات را برای ثبت برند و لوگو خود انتخاب کنید تا در آینده با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشوید.

 

استعلام برند و لوگو به صورت رایگان

اینکه نام و نشان تجاری مورد نظرتان را قبل از انجام مراحل دیگر استعلام بگیرید به شما کمک می‌کند تا از به ثبت نرسیدن عین یا مشابه آن‌ها در سازمان مالکیت معنوی مطمئن شوید. این موضوع توسط مشاورین ما به صورت رایگان انجام شده و مانع از ارسال چندباره نام یا نشان تجاری‌تان به اداره ثبت می‌شود تا در زمان و هزینه‌‌های شما صرفه جویی شود.

تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز

در سومین مرحله، که یکی از مهم‌ترین مراحل به حساب می‌آید، نیاز است که شما مدارک لازم برای ثبت برند و لوگو را برای مجموعه مورد نظر ارسال کنید. که در ادامه همین مقاله به تک تک آنها اشاره خواهیم کرد.

برای آسودگی خاطر مشتریان عزیز، همکاران ما در موسسه ثبتی حقوقی بینا، شما را راهنمایی خواهند کرد تا به راحتی هرچه تمام‌تر بتوانید مدارک مورد نظر را جمع آوری کنید و حتی در صورت ناقص بودن بخشی از مدارک، اقدامات لازم جهت تکمیل آنها را انجام دهید. 

پرداخت هزینه‌های لازم

درنهایت، از آنجایی که ثبت برند و لوگو همانند هر اقدام دیگری هزینه‌های جانبی خاص خود را دارد، به منظور از سرگیری کارهای اداری و دفتری، هزینه‌های مربوطه را برای موسسه ثبتی مورد نظر خود ارسال می‌نمایید.

در ادامه همین مقاله، به صورت دقیق به موضوع هزینه ثبت انواع نام و نشان تجاری خواهیم پرداخت.

وکلا و مشاورین موسسه‌ ثبتی حقوقی بینا در تمامی این مراحل کنار شما خواهند بود تا در سریع‌ترین زمان و با مقرون به صرفه‌ترین هزینه‌ی ممکن، برند و نشان تجاریِ کسب و کار خود را ثبت کنید و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و لوگو

مدارک لازم برای ثبت برند و لوگو بستگی به این دارد که می‌خواهید برند مورد نظرتان را به نام یک شخص حقیقی ثبت کنید و یا یک شخص حقوقی(شرکت). در ضمن باید به این نکته توجه کنید که تمام مدارک لازم برای شخص حقیقی، باید به نام خود آن فرد و در ارتباط کامل با حوزه‌ی فعالیتی‌ای باشد که قصد ثبت آن را دارد. هم‌چنین همه‌ی مدارک لازم برای شخص حقوقی نیز باید کاملا به نام آن شرکت (یا همان شخصیت حقوقی) باشد.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه شخص متقاضی
  • تصویر کارت ملی شخص متقاضی
  • تهیه و ارسال تصویر علامت تجاری (لوگو) در ابعاد 6*6 سانتی‌متر
  • تصویر مجوز فعالیت (همانند پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری)
  • ارائه تصویر کارت بازرگانی درصورت لاتین بودن نام تجاری
  • اطلاعات کلی شخص متقاضی هم‌چون شماره تلفن همراه، آدرس، کدپستی و …

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمام افرادی که در شرکت متقاضی، حق امضاء دارند (همچون مدیران و سهامداران شرکت)
  • تصویر مجوز فعالیت شرکت (همانند پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری)
  • تصویر روزنامه رسمی‌ای که آگهی ثبت شرکت در آن درج شده است
  • تصویر روزنامه رسمی شامل آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه تصویر کارت بازرگانی درصورت لاتین بودن نام تجاری
  • اطلاعات کلی شرکت و تمام افرادی که حق امضاء دارند هم‌چون شماره تلفن همراه، آدرس، کدپستی و …

هزینه ثبت برند و لوگو

برای ثبت برند و لوگو باید مراحل مشخص و متعددی طی شود که هرکدام از این مراحل، هزینه‌های خاص خود را دارند. برای مثال هزینه‌لازم برای ثبت اظهارنامه برند، هزینه درج آگهی در روزنامه اول، هزینه حق‌الثبت برند، هزینه درج آگهی در روزنامه دوم.

هم‌چنین هزینه این اقدام به غیر از مواردی که ذکر شد، باتوجه به نکات زیر می‌تواند متغیر باشد مانند:

  • تعداد طبقاتی که برند و محصولات شما در آن ثبت می‌شوند
  • حقیقی و یا حقوقی بودن برندی که قصد ثبت کردن آن را دارید
  • هم‌چنین تعداد کالا یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد

اما یک خبر خوش! در صورتی که ثبت برند و لوگو کسب و کارتان را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی موسسه بینا انجام دهید، مشمول تخفیف بسیار ویژه، تا سقف 20 درصد خواهید شد.

آیا هزینه ثبت برند با لوگو تفاوتی دارد؟

برای هرکدام باید هزینه‌های جداگانه‌ای پرداخت کرد که هیچ تفاوتی نداشته و هر دو باهم برابراند. منتها در صورتی که لوگو یا نشان تجاری شما رنگی باشد باید مبلغ اندکی بابت چاپ رنگی آن در دو نوبت روزنامه رسمی پرداخت نمایید.

چه برند و لوگویی را نمی­توان ثبت کرد؟

درواقع بر اساس قانون، برند و لوگوی یک کسب وکار برای اینکه به ثبت برسد باید ویژگی­ و معیارهای مشخصی داشته باشد. از طرفی، وجود برخی عبارات و علائم در نام و نشان تجاری مانع به ثبت رسیدن آنها می­شود. درنتیجه بهتر است از به کار بردن آنها خودداری کنید و با این کار در زمان و هزینه­‌های مربوطه صرفه جویی نمایید. در ادامه به معرفی و بررسی مواردی می­پردازیم که به عنوان برند و لوگو امکان ثبت آنها وجود ندارد.  

علائمی که به عنوان لوگو قابل ثبت نیستند

در فرآیند ثبت برند و لوگو، علائمی که در ادامه ذکر می­شوند به عنوان نشان تجاری قابل ثبت نیستند:

  • علائمی که با موازین و شئونات اسلامی، عرف حاکم بر جامعه و نظم عمومی کشور در تضاد باشند
  • پرچم رسمی کشور ایران و همچنین نشان مخصوص جمهوری اسلامی ایران
  • نشان­‌های متعلق به سازمان­‌ها و نهادهای دولتی ایران مانند آرم وزارتخانه­‌ها
  • عین یا مشابه نشان سازمان­‌ها و نهادهای بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی
  • علائم به کار برده شده در پرچم، نشان نظامی و سایر نشان­‌های مملکتی دیگر کشورها
  • استفاده از علائمی که باعث گمراه کردن ذهن مخاطب پیرامون سطح کیفیت یا مبدا جغرافیایی یک کالا شود
  • علائمی که نتواند باعث تمایز محصولات و خدمات یک کسب وکار از سایر کالاها و خدمات موجود در بازار شود
  • عین و یا مشابه علامت تجاری­‌ای که قبلا توسط اشخاص دیگری (حقیقی یا حقوقی) به ثبت رسیده باشد

عباراتی که به عنوان برند قابل ثبت نیستند

همچنین موارد زیر در پروسه ثبت برند و لوگو در اداره مالکیت معنوی به عنوان نام تجاری قابل ثبت نمی­‌باشند.

  • عبارت­‌هایی مانند شیرین، زیبا، مرتفع و غیره که جنبه توصیفی دارند
  • به کار بردن کلماتی مثل دولتی که باعث نسبت دادن برند به مقامات یا نهادهای دولتی و رسمی بشود
  • کلمات عام به تنهایی قابل ثبت نیستند مانند پارک، دانشگاه، شهر
  • عین یا مشابه نام­‌های تجاری­ به ثبت رسیده در اداره ثبت
  • اسم مناطق جغرافیایی به خصوص شهرها و کشورها مانند شیراز، آرژانتین و غیره
  • نام مشاهیر (مانند حافظ، فردوسی)
  • اسامی اماکن باستانی و تاریخی (مانند تخت جمشید)
  • واژه­‌هایی که باعث گمراهی مخاطب نسبت به کیفیت یک کالا بشود (مانند به کاربردن فولادین برای یک کالای پلاستیکی)
  • عباراتی که باعث انحراف مخاطب نسبت به مبدا جغرافیایی یک محصول بشود (مانند استفاده از عبارت بغدادی برای خرمای تولید شده در اهواز)
  • اسامی پادشاهان (مانند کوروش) همچنین بزرگان دینی مانند پیامبران، امامان و معصومین (ع)

فواید داشتن لوگو

امروزه با شدید شدن رقابت بین کسب وکارهای مختلف، هرکدام در تلاش اند تا برند خود را در ذهن مخاطبان بیشتری حک کنند. از آنجایی که لوگو، چهره برند شما محسوب می­شود در نتیجه نمیتوان اهمیت آن را دست کم گرفت. داشتن یک لوگوی خوب تاثیر مستقیمی بر رشد و توسعه کسب وکار شما دارد. همان طوری که در بحث روانشناسی فروش، افراد تمایل دارند که از فروشندگانی با ظاهری آراسته و موجه خرید کنند، داشتن یک لوگوی حرفه­‌ای نیز باعث می­شود مشتریان بیشتری به برند و کالای شما اعتماد کنند. از طرفی یک نشان تجاری خوب میتواند محور اصلی فرآیندهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات کسب وکار شما واقع شود.

اهمیت لوگو در حدی است که اکثر شرکت­‌های بزرگ دنیا مانند اپل، مک دونالت، کوکاکولا، سامسونگ، نایک و غیره در طول زمان بارها در راستای توسعه و پیشرفت خود، آن را تغییر داده­‌اند. زیرا مواردی وجود دارند که در سال­‌های گذشته برای مخاطب جذاب بوده‌اند اما امروزه قدیمی و دِموده به حساب می­‌آیند. همچنین امروزه تقریبا تمام شرکت­‌ها، از رنگ بندی لوگوی خود به عنوان رنگ سازمانی­‌شان استفاده می­کنند و در بسته بندی محصولات، وب سایت و شبکه­‌های اجتماعی­‌شان بارها از آن رنگ­‌ها بهره می­برند. چیزی که در برندهای ایرانی مانند علی­‌بابا و دیجیکالا شاهد آن هستیم.

می­توان گفت لوگو بخش جدانشدنی­‌ از هر برندی است که یکی از بهترین راه‌های محافظت از آن در برابر سوء­استفاده­‌های احتمالی، ثبت برند و لوگو است.

ویژگی­‌های یک لوگوی خوب

یک لوگوی خوب چه ویژگی­‌هایی باید داشته باشد تا علاوه بر اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شود بتواند به تنهایی نمایانگر هویت یک کسب وکار و محصولات یا خدماتی که ارائه می­دهد باشد؟ درواقع رعایت ویژگی­‌هایی که در ادامه گفته می­شود به شما در داشتن لوگویی حرفه­‌ای و تاثیرگذار کمک به سزایی می­کند.

منحصر به فرد بودن

منظور از انحصاری بودن بودن لوگو این است که عین یا مشابه آن چه در داخل و چه در خارج کشور وجود نداشته باشد. کپی بودن لوگو نتنها تاثیر عکس داشته و باعث کاهش اعتبار شما می­شود بلکه در فرآیند ثبت برند و لوگو کسب وکارتان نیز اختلال ایجاد می­کند.

ساده بودن

برخلاف باور بسیاری از افراد که معتقداند یک لوگوی ساده نمی­تواند به خوبی معرف کسب وکارشان باشد، تاثیرگذاری لوگوهای ساده به مراتب بیشتر است. چراکه هر چه یک لوگو ساده­‌تر باشد احتمال اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شود بالاتر است. لوگو شرکت­‌های دیجی کالا و نایک، نمونه بارز این سبک علامت­‌های تجاری است.

استفاده اصولی از رنگ­‌ها

هر رنگ معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می­کند. درنتیجه باید از رنگ­‌هایی در لوگوی خود استفاده کنید که با اهداف و حوزه فعالیت کسب وکارتان همخوانی داشته باشد. برای مثال رنگ قرمز از آنجایی که باعث برانگیختن شور، هیجان و اشتها در ذهن بیننده می­شود، در لوگوی فروشگاه­‌ها (مانند افق کوروش)، فست فودها و رستوران­‌ها زیاد به کار می­رود.

انعطاف پذیر بودن

لوگوی شما یکی از محورهای برندسازی و بازاریابی شما خواهد بود. در حقیقت باید از آن در همه جا از جمله وب سایت، شبکه­‌های اجتماعی، روی بسته بندی کالا، بیلبردهای تبلیغاتی سطح شهر، آگهی­‌های تلویزیونی، روی خود محصول، بروشور مجموعه، اتیکت­‌های تبلیغاتی، سالنامه­‌ها و حتی در فرم قراردادها استفاده کنید. درنتیجه باید انعطاف پذیر باشد و با تغییر سایز آن (استفاده از آن در ابعاد بسیار کوچک یا بسیار بزرگ) تغییری در معنا و مفهومی که قرار است به مخاطب منتقل کند ایجاد نشود.

چرا موسسه ثبتی بینا؟

مشاورین ما به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نام تجاری خود را، در صورتی که از قبل مشخص کرده باشید، به صورت رایگان استعلام بگیرید.

کارشناسان ما شما را راهنمایی می‌کنند تا باتوجه به حوزه و صنفی که در آن فعالیت می‌کنید، کامل‌ترین کالاها یا خدمات را برای ثبت برند و نشان تجاری خود انتخاب کنید تا در آینده برند شما به هیچ نحوی مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.

به شما کمک میکنیم تا نامی مناسب برای برند خود انتخاب کنید که بتواند به خوبی گویای کسب و کارتان باشد و مشتریان شما بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.  

به شما کمک می‌کنیم تا طرحی مناسب برای نشان تجاری (لوگو) خود انتخاب کنید که بتواند به خوبی معرف کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید بوده و در راستای استراتژی بازاریابی شما باشد. 

می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره بگیرید تا حتی در صورتی که قبلا هم به ثبت برند و لوگو اقدام کرده ولی موفق به تکمیل آن نشده‌اید، بتوانید با بهترین راهکارها برای رسیدن به نتیجه نهایی اقدام کنید.

موسسه ثبتی حقوقی بینا، پس از تکمیل فرآیند ثبت برند و لوگو نیز همچنان در کنار شما خواهد بود و با ارائه خدمات برندسازی همچون برندسازی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به رشد برند و کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

تیم حقوقی ثبت بینا همراه شما خواهد بود تا در صورتی که برند و نشان تجاری شما توسط افراد فرصت‌طلب مورد کپی برداری و سوء‌استفاده قرار گرفت، بتوانید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کرده و حتی غرامت و ضرر و زیان دریافت کنید.