ثبت برند در تهران - ثبت بینا

ثبت برند در تهران

مدت زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

ثبت برند در تهران باتوجه به جایگاه اقتصادی ویژه‌­ای که این شهر به عنوان پایتخت و مرکز فعالیت‌های تجاری در کشور دارد، یکی از خدمات پرتقاضا محسوب می­شود. از طرفی تجمع شرکت‌­ها و کسب وکارهای بزرگ داخلی و خارجی و رقابت شدید میان آنها، باعث شده تا روز به روز بر اهمیت ثبت برند و لوگو در این شهر اضافه شود.

در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که ثبت برند در تهران چه فوایدی برای کسب وکار شما دارد و چه مدارک و مراحلی را شامل می­شود؟ همچنین موسسه ثبتی بینا چه خدماتی را در این راستا به کارفرمایان عزیز ارائه می­دهد؟

اهمیت ثبت برند در تهران باتوجه به جایگاه اقتصادی آن

تهران با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگ­ترین بازارها برای هرکسب وکاری است که کالا یا خدماتی را ارئه می­‌دهد. از طرفی اولین رتبه را در تولید ناخالص داخلی کشور دارد. به طوری که بیش از یک پنجم تولید ناخالص ملی فقط و فقط در استان تهران تولید می‌­شود. همچنین وجود مواردی مانند بزرگترین فرودگاه‌­های داخلی و بین المللی، پالایشگاه نفت تهران، شرکت ملی نفت، بورس اوراق بهادار تهران و از همه مهمتر تجمع تمام وزارتخانه­‌ها و موسسات دولتی مهم در این شهر باعث تقویت جایگاه تهران به عنوان قطب اقتصادی کشور شده است. درواقع موقعیت اقتصادی تهران و بازار پررونق آن باعث شده تا اکثر برندها و شرکت‌های مهم داخلی در این شهر حضور فعال داشته باشند. در نتیجه­، رقابت شدیدی بین کسب وکارها در افزایش هر چه بیشتر سهم خود از این بازار وجود دارد که همین موضوع اهمیت ساخت یک برند قوی در این شهر را بیشتر می­کند.

از طرفی هرچه یک منطقه از لحاظ اقتصادی قوی‌­تر باشد امکان حضور افراد سودجو و فرصت طلب هم در آن بیشتر می­شود که تلاش میکنند از برند و نشان تجاری کسب­ وکارهای موفق سواستفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا روز به روز برندها و شرکت‌­های بیشتری اقدام به محافظت از برند و لوگو خود کنند که این امر در حال حاظر تنها از طریق ثبت برند در تهران میسر است. چراکه طبق قانون پس از این اقدام، برند به عنوان دارایی شما تلقی می­شود و نسبت به آن حق انحصار خواهید داشت. درنتیجه میتوانید با پشتیبانی آن از افراد سودجو شکایت کرده و از طریق قانون جلوی فرصت طلبی آنها را بگیرید.       

فواید ثبت برند در تهران

یکی از سولاتی که ممکن است برای هرصاحب کسب وکاری پیش بیاید این است که ثبت برند در تهران چه فوایدی به همراه دارد؟ در جواب باید گفت علاوه­‌بر اینکه این اقدام باعث محافظت از برند شما می­شود، اعتباری که به دنبال آن ایجاد می­گردد منافع زیر را برای شما به همراه دارد.

  • پس از ثبت برند، برند شما به عنوان یک دارایی قانونی شناخته می­شود.
  • به عنوان یک دارایی امکان محافظت و نقل و انتقال قانونی آن فراهم می­گردد.
  • امکان عقد قراردادهای بزرگ در تهران برای شما فراهم می­شود.
  • می­تواند برای اخذ وام و تسهیلات گوناگون در تهران مفید باشد.
  • میتوانید از تهران با شرکت­‌های بزرگ خارجی همکاری داشته باشید.
  • شانس همکاری با شرکت‌­ها و موسسات مهم دولتی و خصوصی بیشتر می­شود.
  • می­توانید اقدام به اعطای نمایندگی کنید و کسب وکار خود را گسترش دهید.
  • محصولات و خدمات شما از سایر رقبا متمایز می­شود.
  • تاثیر بازاریابی و تبلیغات شما در تهران افزایش پیدا می­کند. 

مراحل ثبت برند در شهر تهران

اولین مرحله ثبت برند در تهران، بهره­‌مندی از مشاوره‌­های تخصصی از کارشناسان این حوزه است. درواقع با دریافت مشاوره به بسیاری از سوالات شما مانند مدارک لازم، مدت زمان این فرآیند، هزینه­‌های مربوطه و غیره پاسخ داده می­شود. مرحله بعدی استعلام برند است. از این طریق میتوانید مطمئن شوید که آیا امکان ثبت برند و نشان تجاری شما وجود دارد یا خیر؟ سومین اقدام، عقد قرارداد با یک موسسه ثبتی معتبر در تهران است که در انتخاب آن حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • پوشش تمام خدمات ثبتی با قیمت منصفانه
  • داشتن سامانه آنلاین معتبر
  • خدمات مشاوره رایگان
  • تعداد پروژه­‌های ثبتی موفق
  • میزان رضایت مشتری­‌های سابق
  • خدمات پشتیبانی 24 ساعته
  • ارائه گزارش­کار منظم

مرحله چهارم تهیه و ارسال تمام مدارک مورد نیاز به شرکت ثبتی مورد نظر است. در آخرین مرحله آگهی ثبت برند شما ابتدا دو نوبت در روزنامه رسمی به چاپ می­رسد تا در نهایت گواهی ده ساله از طرف اداره ثبت برای شما صادر شود.

مدارک لازم برای ثبت برند در تهران

قبل از اینکه به مدارک لازم برای ثبت برند در تهران بپردازیم لازم است بدانید که مالک یک برند میتواند یک فرد (شخص حقیقی) یا یک شرکت (شخص حقوقی) باشد. درصورتی که برندتان را به نام خودتان ثبت کنید به مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی، شماره تماس، جواز فعالیت، آدرس ایمیل، کدپستی، آدرس محل سکونت و کارت بازرگانی (درصورت لاتین بودن نام تجاری) نیاز خواهید داشت. درمقابل، اگر برندی را به نام یک شرکت (شخص حقوقی) به ثبت برسانید مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل به همراه تمام افرادی که در شرکت حق امضاء دارند، روزنامه تاسیس و روزنامه آخرین تغییرات شرکت، جواز فعالیت، آدرس و کدپستی، همچنین شماره تماس و ایمیل مدیرعامل و تمام اعضاء دارای حق امضاء را باید ارائه دهید. 

ثبت برند و لوگو در تهران - ثبت بینا
ثبت برند و لوگو در تهران – ثبت بینا

هزینه ثبت برند در شهر تهران

هزینه ثبت برند در تهران بسته به حوزه فعالیت کسب وکار شما و همچنین خدمات یا کالاهایی که ارائه میدهید میتواند متفاوت باشد. برای مثال  تعداد طبقاتی که قرار است برند شما در آنها به ثبت برسد، حقیقی یا حقوقی بودن مالکیت برند، فارسی یا لاتین بودن نام تجاری (که در صورت لاتین بودن کارت بازرگانی نیاز است) در هزینه ثبت برند تاثیر گذار است. از طرفی این فرآیند یک سری هزینه­‌های ثابت مانند هزینه ثبت اظهارنامه، چاپ دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی و کارمزد موسسه ثبتی را شامل میشود. در نتیجه نمیتوان مبلغ یکسانی را برای همه انواع برندها در نظر گرفت.

کافیست با مشاورین ما تماس بگیرین تا ضمن اطلاع از بهترین قیمت‌­ها از مشاوره رایگان نیز بهره­‌مند شوید.

چه برندهایی قابل ثبت نیستند؟

عناوینی که در ادامه ذکر میشوند به عنوان برند در تهران قابل ثبت نیستند در نتیجه موقع انتخاب نام تجاری برای کسب وکارتان حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • اسامی خلاف شئونات اسلامی و قوانین کشور 
  • استفاده از عباراتی مانند “دولتی” که نسبت دادن نام تجاری به مقامات و موسسات رسمی را باعث شود
  • عین یا مشابه نام­‌های تجاری­‌ای که قبلا در اداره مالکیت به ثبت رسیده باشند
  • نام تجاری‌­ای که به قدری با یک برند ثبت شده شباهت داشته باشد که مخاطب را گمراه کند
  • اسامی و کلمات عام مانند کتاب، لپ تاپ، میز و غیره
  • نام شهرها، کشورها و قاره‌­ها به تنهایی مانند اصفهان، کانادا، آفریقا
  • عبارات توصیف کننده مانند عالی، بی­نظیر و غیره
  • اسامی مشاهیر و همچنین مکان­‌های تاریخی و باستانی

استعلام رایگان برند در تهران

همان طوری که کمی قبل­‌تر گفته شد برای اینکه نام تجاری انتخابی شما بتواند به ثبت برسد باید ویژگی­‌های خاصی داشته باشد. برای استعلام رایگان برند خود کافیست فرم زیر را پر کنید تا ضمن اطلاع از امکان به ثبت رسیدن برندتان از مشاوره تخصصی رایگان نیز بهره­‌مند شوید.  

ثبت برند آنلاین در شهر تهران

عواملی مانند وسعت شهر تهران، ترافیک اکثر مسیرها در ساعات اداری و همچنین وجود ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از صاحبین کسب وکارها تمایل به ثبت آنلاین برند داشته باشند. از طرفی کسب وکارهای بیشماری در خارج از تهران وجود دارند که مایلند تا امورات ثبتی و حقوقی خود را به یکی از موسسات معتبر شهر تهران واگذار نمایند که برای این عزیزان مراجعه حضوری بسیار زمان­بر و پرهزینه خواهد بود.

ما در سامانه آنلاین ثبت بینا مقدماتی را برای کارفرمایان محترم فراهم کرده­‌ایم تا بدون نیاز به حضور فیزیکی بتوانند در کوتاه­‌ترین زمان برند و نشان تجاری‌شان را ثبت نمایند و با دریافت گزارشکارهای منظم به خوبی در روند ثبت برند خود قرار بگیرند.

برندسازی و اهمیت آن در تهران

یکی از مهمترین اقدامات بعد از ثبت برند در تهران، برندسازی است که روز به روز اهمیت آن بیشتر می­شود. چراکه تمام شرکت­‌های داخلی و حتی بسیاری از برندهای خارجی در این شهر حضور دارند که همین موضوع باعث می­شود تا گزینه­‌های بیشماری مقابل مشتریان در موقع خرید قرار بگیرد. از طرفی سرعت بالای زندگی در این شهر، وقت را برای تصمیم­‌گیری و انتخاب محدود کرده است. درواقع برندسازی این امکان را به شما ­می­دهد تا کالا یا خدماتی را که ارائه می­دهید از سایرین متمایز کنید و به مخاطبان خود اعلام کنید که چرا باید از بین تمامی رقبا شما را انتخاب کنند. حال سوالی که مطرح می­شود این است که از چه طریق‌­هایی می­توان برندسازی کرد؟

برندسازی در شبکه‌­های اجتماعی

درواقع یکی از رایج‌­ترین و در عین حال ارزان‌­ترین راه­‌ها، برندسازی در شبکه­‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. زیرا کاربران بسیاری که امکان تبدیل به مشتریان احتمالی شما را دارند، روزانه وقت بسیاری را در این شبکه اجتماعی سپری می­کنند. از طرفی ابزارهای مفیدی که اینستاگرام در اختیارتان می­گذارد مانند استوری، آی­جی تیوی و لایو (Live) به ارتباط موثر با مخاطب کمک شایانی می‌کند. حتی می­توانید در پیج‌­های بزرگ با صرف هزینه‌ه­ای معقول به تبلیغات برند خود بپردازید. 

حضور در نتایج برتر گوگل

یکی از شیوه­‌های هدفمند و پربازده برندسازی، داشتن یک وب سایت تخصصی و حضور در نتایج برتر گوگل در حوزه‌­های مرتبط با کسب وکار شما است. چراکه اکثر افراد قبل از خرید یک محصول یا خدمات، ابتدا درمورد آن در گوگل تحقیق میکنند. همچنین اگر پیرامون حوزه کاری شما سوالی برایشان پیش بیاید ابتدا آنرا در گوگل جستجو می­کنند. میتوان گفت احتمال تبدیل این دسته از مخاطبان به مشتریان بالقوه بسیار بالاتر است. در نتیجه، داشتن یک وب سایت و حضور در نتایج برتر گوگل نتنها باعث افزایش اعتبار برند شما می­شود بلکه مخاطبان هدف بیشماری را نیز به سمت کسب وکار شما هدایت می­کند. 

آیا پس از برندسازی احتمال سوء­استفاده از برند بیشتر می­شود؟

درحقیقت فرآیند برندسازی باعث رشد چشمگیر اعتبار و جایگاه کسب وکار شما در بین مخاطبان­تان می­شود که درنتیجه آن روز به روز مشتریان بیشتری به سمت برند شما جذب می­شوند. همین موضوع میتواند باعث شود تا عده­‌ای بخواهند از اعتبار برند شما سوء‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری کنند. در حال حاظر یکی از راهکارهای موثر به منظور محافظت از برند، ثبت برند در تهران است.  

شرکت‌ ثبت برند در تهران

یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد متقاضی ثبت برند در تهران پیش می­‌آید این است که از بین شرکت­‌های ارائه دهنده­ خدمات ثبتی کدام یک را انتخاب کنند؟ درواقع معیارهای مشخصی وجود دارند که به شما در انتخاب یک شرکت ثبتی ایده­‌آل کمک می­کنند.

یکی از این معیارها، تعداد پروژه­‌های ثبتی­‌ای است که آن موسسه توانسته با موفقیت انجام دهد. معیار دوم میزان رضایت مشتریان گذشته و فعلی آن موسسه از کیفیت ارائه خدمات است که با پرس وجو و همچنین مطالعه نظرات کاربران در وب سایت‌های مختلف و شبکه­‌های اجتماعی می­توان تا حدودی از آن مطلع شد. معیار بعدی داشتن سامانه‌­ای معتبر به منظور ارائه خدمات ثبتی به صورت آنلاین است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم، امکان پاسخگویی 24 ساعته در کنار ارائه گزارشکار منظم به مشتریان است. همچنین توجه به نکات دیگری مانند پوشش تمام خدمات ثبتی، قیمت منصفانه و خدمات مشاوره رایگان میتواند به شما در انتخاب موسسه ثبتی کمک بسیاری کند.    

5 دیدگاه برای “ثبت برند در تهران

  1. رضا محبی گفته:

    واقعا مطلب مفیدی بود
    الان رقابت تو تهران واقعا شدیده و به نظرم هر کسب وکاری اگه میخاد تو آینده به مشکل نخوره حتما باید ثبت برند انجام بده
    ممنون از ثبت بینا که واقعا تو زمینه خدمات ثبتی در تهران پیشرو بوده و هست

  2. احمد تقی پور گفته:

    کاملا موافقم با مقالتون
    خیلیا هزینهای زیادی برای برندسازی شون میکنن از بیلبردهای میلیونی بگیرید تا تبلیغات تلویزیونی
    بعد از اینکه برندشون معروف شد به فکر ثبت برند میوفتن
    در صورتی که تو شهرهای بزرگ و پر از رقیبی مثل تهران اولین اقدامی که باید قبل از هر کاری انجام بدن به نظرم ثبت برند و لوگو شون هست

    • arminroot گفته:

      ممنون از نظر مفیدتون
      درواقع با ثبت برند در تهران علاوه بر اینکه از برندتون در برابر سوء استفاده های احتمالی محافظت میکنید، باعث افزایش اعتبار برندتون هم میشین
      که این موضوع باعث جلوگیری از هدر رفت هزینه های برندسازی تون هم جلوگیری میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *